mediaexpert

50 lat minęło...

delfin1Podczas minionego święta miasta Kostrzyn nad Odrą prowadzonego od kilku lat pod hasłem przewodnim „Kostrzyn na fali” mieliśmy również przyjemność podzielić się z Państwem wyjątkowym jubileuszem, a mianowicie członkowie Klubu Żeglarskiego „Delfin” z naszego miasta świętowali obchody 50-lecia powstania Klubu.  Przede wszystkim dla twórców tego Klubu czas ten był niezwykły, bowiem chyba nikomu z członków założycieli w najśmielszych snach nie śniło się, że ta piękna przygoda z wodą trwała będzie pół wieku, a nawet jeszcze dłużej, bo przecież to jeszcze nie koniec działalności klubu. Wręcz przeciwnie, po tym, co zauważalne w ostatnich latach na przystani MOSiR chyba możemy odważnie stwierdzić, że najlepszy czas dopiero przed nami. Ale my nie o tym, co przed nami, ale o tym, jak przeżyliśmy obchody naszego pięknego jubileuszu. Czas przygotowań był bardzo emocjonujący, niemal do samego końca musieliśmy czuwać nad każdym szczegółem, żeby tylko nasze świętowanie nie okazało się klapą.

delfin2

Kiedy jednak przyjechaliśmy na nabrzeże Warty w okolicę przystani pasażerskiej i zaczęliśmy składać nasz namiot, prawie w tym samym czasie pojawili się ludzie, którzy rozłożyli scenę. Było to dla nas miłe zaskoczenie, chociaż wiedzieliśmy, że przez dwa nadchodzące dni nasze święto uświetnią występy artystów. Każda następna godzina budowała napięcie, przez cały czas zastanawialiśmy się, czy aby na pewno o wszystkim pamiętaliśmy. Chwilę przed 15. spotkaliśmy się z panem Jerzym Bułajem, który na zaproszenie Kostrzyńskiego Centrum Kultury poprowadził część oficjalną. I zaczęło się.  Prowadzący uroczystość na wstępie przywitał członków Klubu Żeglarskiego „Delfin” a także zaproszonych gości. Następnie obecny Komandor Klubu Tomasz Chichłowski w kilku słowach przytoczył historię Klubu, a także wymienił nazwiska zarówno członków założycieli, jak i nazwiska następujących po sobie Komandorów. Wspomniał również tych, którzy jako kilkunastoletni chłopcy budowali żaglówki, a przy pomocy rodziny i znajomych szyli do nich żagle.

delfin3

Kolejnym ważnym akcentem było wręczenie pamiątkowego ryngrafu dla Zdzisława Wichrowskiego, za dotychczasowy ogromny wkład wniesiony do Klubu, pełnioną przez wiele lat funkcję Komandora, a także fakt nadania mu tytułu honorowego członka Klubu. Po tym akcencie odśpiewano wspólnie100 lat dla „Delfina” , po czym Komandor uraczył wszystkich pięknie wykonanym tortem. Krótko mówiąc jak wyglądał, tak samo smakował, pyszny!!! W końcu po części oficjalnej przyszedł czas na część artystyczną. Kapela Tadka wprowadziła nas w doskonały nastrój, niemieccy artyści z Spreeton Orchester oczarowali nas klasyką, natomiast „Majtki bosmana” z Wałcza zaprezentowali wspaniałą muzykę szantową. Przedstawili utwory swojego autorstwa, ale też znane i lubiane covery. W przerwach pomiędzy występami krótkie wystąpienia mieli zaproszeni goście, w tym Nadodrzański Oddział WOPR, który jednocześnie  przedstawił swoje wyposażenie sprzętowe oraz w kilku słowach o swojej działalności klubowej opowiedzieli niemieccy  koledzy, którzy przyjechali do nas z Goltzow-Platkow.

delfin4

Z tego miejsca gorące podziękowania za tłumaczenie przesyłamy na ręce Pana Andrzeja Kaila - Dyrektora ds. Marketingu KSSSE.  Po zakończonych koncertach nastąpiła chwila, kiedy klubowicze i zaproszeni goście wymieniali się doświadczeniami, opowiadali swoje żeglarskie i nie tylko historie. Pierwszy dzień naszego świętowania zakończył przepiękny pokaz sztucznych ogni. Kilkuminutowy spektakl nakręcił niejeden z widzów. Drugi dzień co prawda nie był już tak bardzo emocjonujący, ale spływ łodzi na początek dnia, wzbudził ogromne zainteresowanie wśród mieszkańców Kostrzyna. Niezwykłe umiejętności przedstawiła grupa ratowników z Nadodrzańskiego Oddziału WOPR ze Słubic, poruszający się bardzo szybką łodzią motorową oraz skuterem wodnym.

delfin5

Moderator prowadzący zapowiadał kolejnych artystów, w tym niemieckiego pieśniarza, dzieci prezentujące swoje umiejętności wokalne, a na podsumowanie dnia zagrała nam kostrzyńska orkiestra dęta. Podsumowując trzeba przyznać jedno, tak zacny jubileusz zasłużył na takie świętowanie. Natomiast niewątpliwie to świętowanie nie odbyło by się, gdyby nie ludzie i instytucje, które nam w tym pomogły. Z tego też miejsca pragniemy gorąco podziękować dla Kostrzyńskiego Centrum Kultury i Pana Zdzisława Garczarka, bez pomocy którego impreza nie miała prawa bytu, serdeczne podziękowania pragniemy złożyć dla Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, reprezentowanej w tym dniu przez panów Krzysztofa Kielca i Andrzeja Kaila, która wsparła nas finansowo w tym przedsięwzięciu, a także wielu ludziom dobrej woli. Korzystając z okazji zachęcamy do korzystania z przywilejów naszego regionu, który jest obdarzony w akweny wodne, a zarazem propagowania turystyki wodnej, która potrafi dać wiele radości.

biuro

ROZKŁAD JAZDY:
komunikacja miejska
od 1 czerwca 2018 r.

WIDEO czyli bez komentarza....